Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017

Όπου αγαπάς...

... μη πολυπάς 
 κι αν πολυπάς μη πολυκάτσεις 
 κι αν πολυκάτσεις να μη πολυμιλείς 
 κι αν πολυμιλείς να κατέχεις ίντα λες,
υποστηρίζει ο Λουδοβίκος των Ανωγείων.


Γι αυτό κι εγώ δεν θα πω πολλά,
παρά μόνο ότι ήμασταν όλοι εκεί. 


Το ημερολόγιο να δείχνει 20 Ιουλίου 2017 
κι εμείς να ανταμώνουμε μετά από πολύ καιρό. 

Ο εκδότης παρέα με τη γράφουσα, 


η Κατερίνα, ο Κυριάκος, 
η Χιονάτη, η συντρόφισσα, ο Κωνσταντίνος, 
η Λεκάνα, η Φωτούλα κι η Κλειώ. 


Κι ο Λουδοβίκος των Ανωγείων


να μας αφηγείται μια ιστορία, για μια μεγάλη γυναίκα, που ζούσε σ’ ένα μικρό διαμέρισμα στου Ζωγράφου. 
Ο άντρας της είχε πεθάνει και τα παιδιά της είχαν φύγει. Ένα βράδυ, από τα πολλά της μοναξιάς της, άνοιξε το μπαούλο με τις αναμνήσεις. Έβγαλε από μέσα φωτογραφίες, γράμματα, φορέματα, κοσμήματα. Τέλος ανέσυρε το νυφικό της, τ’ ακούμπησε πάνω της τρυφερά, το μύρισε και πλησίασε την ντουλάπα με τον καθρέφτη. Κοιτάχτηκε μέσα και χαμογέλασε. 
Μετά το φόρεσε. Χτενίστηκε, βάφτηκε λίγο και βγήκε μεσάνυχτα στο δρόμο. Περπάτησε μέχρι το σπίτι όπου γεννήθηκε. 
Χλόης 40. Παλιό αρχοντικό, έρημο. Η αυλόπορτα ανοιχτή. 
Μπήκε μέσα, έκοψε ένα ρόδι από την παλιά ροδιά, ανέβηκε αργά τη σκάλα και κάθισε. Χίλιες αναμνήσεις πέρασαν μέσα από τα κλειστά της μάτια. Μετά πέταξε το ρόδι στην αυλή, χίλια ρουμπίνια σκόρπισαν όλα. Μετά έγειρε. Εκεί τη βρήκαν το πρωί.

30 σχόλια:

  1. Αγαπημένος Λουδοβίκος των Ανωγείων. Να περνάς καλά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το συμπάθιο κιόλας, που άργησα να απαντήσω, αλλά, εδώ και τρεις ημέρες, μου έφυγε ένα σφράγισμα και έψαχνα να το βρω.
      Ναι, είναι αγαπημένος ο ατιμούτσικος!
      Κι εσύ να περνάς όμορφα Μία!

      Διαγραφή
  2. Αυτές οι ανεπανάληπτες στιγμές, ενίοτε οι τελευταίες πριν το μη αναστρέψιμο, πόσο ακριβές γίνονται όταν τις μοιράζεσαι με αγαπημένους...

    (Παρόλα αυτά, σειρά σου ήταν να με τσακίσεις, σήμερα!)

    Τους ασπασμούς μου!
    Να 'στε καλά και να ανταμώνετε, η παρέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το συμπάθιο κιόλας, που άργησα να απαντήσω, αλλά, εδώ και τρεις ημέρες, μου έφυγε ένα σφράγισμα και έψαχνα να το βρω.
      Ναι, ειδικά με έναν εκ των προαναφερθέντων στο ποσθ, ήταν συγκλονιστικό αυτό το μοίρασμα. Μου χάλασε όλα τα χαρτομάντιλα.

      (Δανεικά είναι αυτά)
      (Είμαι και εκδικητικός τύπος)
      (Ας πρόσεχες. Μουάχαχαχαχα!)
      (Να κεράσω λουκουμάκι; Προμηθεύτηκα φρεσκότατα!)

      Αποστέλλω κι εγώ με τη σειρά μου ασπασμούς, φιλτάτη Αναστασία!

      Διαγραφή
  3. Αυτά τα ανταμώματα έχουν μια γλύκα τόση
    που Λουδοβίκο τραγουδώ μέχρι να ξημερώσει
    Για να παραφράσω και τον Σαίξπηρ...ελπίζω η "ιεροσυλία" μου να μην καταδικαστεί!
    Πάντα ομορφιές εύχομαι!

    Η ιστορία απλά συγκλονιστική!

    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το συμπάθιο κιόλας, που άργησα να απαντήσω, αλλά, εδώ και τρεις ημέρες, μου έφυγε ένα σφράγισμα και έψαχνα να το βρω.
      Πολύ καλά κάνεις και παραφράζεις τον Σαίξπηρ και όποιον άλλον θα τύχει στο μέλλον. Τα έργα των λογοτεχνών, τραγουδοποιών, ποιητών κ.λπ., άπαξ και δημοσιευτούν ή ακουστούν, παύουν να είναι ιδιοκτησία τους και ανήκουν στο κοινό, για να τα κάνει ότι του αρέσει!
      Μας είπε πολλές ωραίες ιστορίες, άλλες λυπητερές κι άλλες που έβγαινε αβίαστα το γέλιο, αλλά προτίμησα την πιο θλιμμένη, έτσι, για να κάνω τη διαφορά!
      Κίσιζ Μεμαρία και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  4. "Γιατί μόνο η Αγάπη δεν γερνά"...
    Και όταν ακούς ζωντανά τον Λουδοβίκο και αχ! αυτή τη φυσαρμόνικα του, καταλαβαίνεις πολύ καλά τι θέλει να μεταδώσει!
    Χαίρομαι για σένα Αρτίστα μου και ευχαριστώ για το μοίρασμα!

    Γλυκό Σαββατοκύριακο εύχομαι με ΑΦιλιά καρδιάς! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το συμπάθιο κιόλας, που άργησα να απαντήσω, αλλά, εδώ και τρεις ημέρες, μου έφυγε ένα σφράγισμα και έψαχνα να το βρω.
      Ειδικά όταν ακούς τον Λουδοβίκο σε εξωτερικό χώρο, είναι κάτι το μαγικό. Όσες φορές τον είχα ακούσει, ήταν μέσα σε κάποια μουσική σκηνή ή σε κάποιο μικρό κλαμπάκι και ήταν πολύ καλά, αλλά κάτω από τα δέντρα ήταν ακόμα καλύτερα!
      Ναι, ο κ. Μπαρδάνης είναι εκπληκτικός στη φυσαρμόνικα!
      Εγώ ευχαριστώ που χαίρεσαι για μένα μαγισσούλα μου!
      Κίσιζ και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Αχ αρτίστα μου!
    Συνήθως σκάω στα γέλια μαζί σου,(με την καλή την έννοια)αλλά σημέρα με συγκίνησες!
    Σε φιλώ!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το συμπάθιο κιόλας, που άργησα να απαντήσω, αλλά, εδώ και τρεις ημέρες, μου έφυγε ένα σφράγισμα και έψαχνα να το βρω.
      Αυτό είναι το ζητούμενό μου, βασικά. Να ρίχνουμε και κανένα γέλιο εδώ πέρα μέσα!
      Αλλά, έχω και μια ευαίσθητη πλευρά, κάπου ξεχασμένη μέσα μου και ενίοτε βγαίνει στην επιφάνεια!
      Κίσιζ Γιούλη!

      Διαγραφή
  6. Αγαπημένος ο Λουδοβίκος μα όλα τα λεφτά η φυσαρμόνικα!

    Έρρωσο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το συμπάθιο κιόλας, που άργησα να απαντήσω, αλλά, εδώ και τρεις ημέρες, μου έφυγε ένα σφράγισμα και έψαχνα να το βρω.
      Ω ναι! Ο κ. Μπαρδάνης είναι εκπληκτικός στη φυσαρμόνικα!
      Όσο για τον Λουδοβίκο, αυτή τη φορά με εντυπωσίασε, καθώς η συναυλία ήταν σε εξωτερικό χώρο και ήταν πολύ ταιριαστά τα δέντρα με την παρουσία του!
      Επίσης να είσαι καλά Ούτις/Ολίγιστε!

      Διαγραφή
  7. Κοίτα να δεις που τον έψαχνα στ' Ανώγεια και τελικά βρέθηκε στα μέρη σας. Αγαπημένος ο Γιώργης, υπέροχη η μικρή ιστορία, ζηλεύω για τις ομορφιές που μοιραστήκατε...
    Καλό βραδάκι Αρτίστα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίντα κάνεις Μαρία Κανελλάκη; Είσαι στη θετή πατρίδα μου, την Κρήτη; Αν ναι, να μου φιλήσεις το χώμα της κι αν σε βγάλει ο δρόμος από τα Χανιά να δώσεις χαιρετίσματα στη Ζωή, στην Έφη, στη Μαρία τη Λούξαινα και στη Γιωργία! Δεν θα μπορέσω ούτε κι εφέτος να κατέβω, πες τους. Θα δούμε, μήπως του χρόνου! Κι άμα δεις τον Αντρέα, πες του ακόμα περιμένω. Ξέρει αυτός...
      Είναι από τις αγαπημένες μου ιστορίες του. Αυτή και η άλλη που λέει "κι αν σε δούνε με τα μάτια μου;". Άμα τύχει και τον συναντήσεις κι άμα δεν την έχεις ακούσει, πες του να σου την πει.
      Πες του "κι αν σε δούνε με τα μάτια μου;" και θα καταλάβει αυτός και θα σου την πει!
      Καλή εβδομάδα Μαρία Κανελλάκη!

      Διαγραφή
  8. Ο Λουδοβικος των Ανωγειων, εχει καμια σχεση με τον Δρακουλα των Εξαρχειων; Γιατι εμενα ο αυτος μ' αρεσει! :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι καλέ. Το ίδιο πράγμα είναι, μόνο που μας έχει βγει λίγο πιο συναισθηματικός ο Λουδοβίκος!

      Διαγραφή
  9. Τί δύναμη και τί μαγεία που είναι η μουσική! Δυο-τρείς φίλοι, δυο τρείς μελωδίες και μεταφέρεσαι σ'άλλη διάσταση.... Ευτυχία ρεφενέ...
    Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς σε μια καλύτερη διάσταση από αυτή της πραγματικότητας!
      Καλέ, σιγά που δεν θα το μοιραζόμουνα! Είναι να μην πάω κάπου!
      Έτσι και πάω, βούκινο το κάνω!
      Καλό βράδυ Ερμίνα (ναι, ξέρω ότι είσαι Ερμιόνη, αλλά είπαμε, θα σε λέω Ερμίνα)!

      Διαγραφή
  10. To "Όπου αγαπάς, μην πολυπάς... κλπ" ειναι Ανωγειανη παροιμια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όου! Δεν το ήξερα!
      Βλέπεις, έχω εντρυφήσει μόνο στις παλιές κινέζικες παροιμίες!
      Ναι καλά, ψέματα σου λέω!
      Απλώς είναι ένα δικό μου παιχνίδι που παίζω και όταν θέλω να πω μια παροιμία, λέω πρώτα ότι είναι κινέζικη.
      Δηλαδή, παίρνω ύφος περισπούδαστο και σοβαρό και λέω: "Και όπως λέει μια παλιά κινέζικη παροιμία, των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν"!

      Διαγραφή
    2. Χαχαχα εχεις κ την πλακιτσα σου!!

      Διαγραφή
  11. Όπως τα λες αρτίστα μου.
    Όσο για τον Λουδοβίκο, λατρεμένος.
    Δεν τον έχω ακούσει σε ανοιχτό χώρο όμως.
    Θα το κάνω στην πρώτη ευκαιρία.
    Να περνάς καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, όταν έρθει στα μέρη σας, μπορεί να δώσει καμιά συναυλία σε κάποιο κήπο, οπότε μην το χάσεις!
      Κι εσύ να περνάς όμορφα Ρένα Χριστοδούλου!
      Επίσης, θέλω να σε ευχαριστήσω που έψαξες και με βρήκες, διότι είχα χάσει πολλές διευθύνσεις όταν μετακόμισα από το παλιό βλογ εδώ!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  12. Ελπίζω αρτίστα μου να έχεις βρει το σφραγισμα που γύρευες.. και να είσαι τωρα σφραγισμένη...!!
    Ναι το ξερω ο Λουδοβικος δεν έχει σχεση με το σφραγισμα.. εχει όμως σχέση με τις ψυχής το αναντράνισμα ( ευδαιμονία) όποτε πολύ καλά εκανες και φιλεναδα και πόσταρες αυτα τα ομορφα..!!!!
    Ειδες; παλι τελευταία ήρθα .. να το παραδεχτω.. δεν σε προλαβενω..χα..χα.. ευτυχως που τα γραφτα μενουν εκει να τα διαβαζουμε όποτε μπορούμε .. κάλιο αργα παρα ποτέ..!!!φευγω ακουγοντας αγαπημενο Λουδοβικο.... φιλακιαααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε Ρουλάκι, πήγα οδοντίατρο και μου έβαλε ένα πρόχειρο, διότι θα πρέπει να κάνω απονεύρωση και δεν μου αρέσει καθόλου η ιδέα!
      Αχ ξέρω τι είναι το αναντράνισμα! Αναντρανίσου, μου έλεγε ο κολλητός μου που απεβίωσε. Ήταν από τα Χανιά και μου το έλεγε όταν βαριόμουνα να βγούμε βόλτα!
      Καλέ, έχουμε πει, ανταλλάσσουμε επισκέψεις όποτε έχουμε ώρα! Δεν πάει πουθενά το βλογ!

      Διαγραφή
  13. Α, μπράβο σας, πάντα τέτοια!
    Κι εγώ που λες αντάμωμα είχα κι έλειπα!
    Και φυσικά τα ίδια έκανα....

    (... μη πολυπάς
    κι αν πολυπάς μη πολυκάτσεις
    κι αν πολυκάτσεις να μη πολυμιλείς
    κι αν πολυμιλείς να κατέχεις ίντα λες)

    Για το τελευταίο μόνο όρκο δεν παίρνω! Πολυμιλώ η άτιμη! ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντως, το σίγουρο είναι ότι δεν πολυέκατσες!
      Είθε όλοι να έχουμε ωραία ανταμώματα!

      Διαγραφή

Για πες...

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.