Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018

Μέσα στα δώδεκα χρόνια...

...που έκανα ραδιόφωνο, έψαξα και άκουσα διάφορα είδη μουσικής και τραγουδιών, που δεν ήταν όλα μέσα στις προτιμήσεις μου.
Αυτή η ιστορία της αναζήτησης ήταν για μένα μια προσωπική υπόθεση ανοιχτών λογαριασμών, διεύρυνσης οριζόντων, αλλά και απλή περιέργεια.
Πολλά από τα ευρήματά μου, αν και δεν μου πολυάρεσαν, τα συμπεριέλαβα στις λίστες της εκπομπής μου, γιατί όφειλα να τα παίξω, επειδή ήταν αρεστά σε ένα μέρος των ακροατών μου.
Ορισμένα, πολύ λίγα, από αυτά τα ξεχώρισα και τα κράτησα, για λόγους που δεν θα τους αναφέρω τώρα, γιατί βαριέμαι.
Ένα τραγούδι από την εποχή του ενδελεχούς ψαξίματος και των συνεχών ακροάσεων μού απελευθέρωσε την ανάσα, από το πρώτο του κιόλας άκουσμα.
Ήταν το يا حبيبي تعال الحقني.
Τραγούδι αραβικό, της δεκαετίας του '40 (σ.σ. μου διαφεύγει μέχρι σήμερα η ακριβής ημερομηνία της κυκλοφορίας του), σε πρώτη εκτέλεση από τη μυστηριώδη Asmahan, κόρη Δρούζου πρίγκιπα με κινηματογραφική τυχοδιωκτική ζωή, χαμένη στη σκόνη, στα σταυροδρόμια του κόσμου.


ΥΓ. Η ιστορία της Ασμαχάν, εδώ.

31 σχόλια:

  1. 12 χρόνια ραδιόφωνο. Πόσες χιλιάδες τραγούδια είναι αυτό αλήθεια; Και πόσο πλούσια πρέπει να είσαι μέσα σου μετά από τόσες ακροάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολλές οι χιλιάδες των τραγουδιών!
      Ας εξαιρέσουμε την πρώτη χρονιά που είχα βραδινή εκπομπή, άπαξ εβδομαδιαίως.
      Από εκεί και ύστερα έγινε πρωινή, καθημερινή, δίωρη.
      Οπότε κάνε λογαριασμό και θα δεις ότι παίχτηκαν τουλάχιστον 66.600 τραγούδια, κατά μέσο όρο. Άντε τα 100 σου λέω να επαναλαμβάνονταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, επειδή έχω και τα κολλήματά μου με ορισμένα από αυτά.
      Άρα παίχτηκαν 66.500 στα 11 χρόνια.
      Οπότε αντιλαμβάνεσαι πόσα έχουν ακούσει τα υπέροχα ροζ αυτιά μου και πόσα βινύλια, σι ντι και αρχεία υπάρχουν στο σπίτι!
      Η αλήθεια είναι ότι αισθάνομαι μέσα μου πάρα πολύ πλούσια και θα ήμουν περισσότερο, αν δεν είχε κλείσει το ραδιόφωνο!
      Ήταν ευλογία για μένα αυτή η δουλειά!

      Διαγραφή
    2. με 66.500 παιγμένα τραγούδια και ένα σπίτι βινύλια και σιντί και κάτι άπειρα gb στο υπολογιστή υποθέτω, γιατί δεν κάνεις μια δική σου εκπομπή σε κάποιο ονλάιν ραδιόφωνο; :) (να σε χαρούμε κι εμείς!)

      Διαγραφή
    3. Η αλήθεια είναι ότι με έχουν προσκαλέσει τρεις ή τέσσερις φορές σε γουέμπ ράδιο και έχω κάνει εκπομπές, αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν μου άρεσε. Τα ερτζιανά είναι αλλιώς!
      Όσο κι αν το ψάχνω με την τεχνολογία και όσο κι αν ενδιαφέρομαι (φαντάσου ότι θα μου άρεσε να έχω βίρτουαλ ασίσταντ), αυτή η βίρτουαλ κονσόλα, μου κάθεται κάπως ανάποδα! Κι αυτό γιατί στις εκπομπές μου έκανα μόνη μου και την ηχοληψία.
      Παρόλα αυτά, εάν υπήρχε ένα τοπικό ραδιόφωνο που να ενδιαφερόταν για ζωντανές εκπομπές, θα έκανα κι εσύ θα μπορούσες να με ακούσεις είτε από την ιστοσελίδα του ραδιοσταθμού είτε μέσω σελίδων όπως είναι το Ονράδιο ή Το Λάιβ 24. Και στον σταθμό που ήμουν είχα ακροατές αρκετούς βλόγγερς από αρκετά σημεία της Ελλάδας, αλλά είχα και ακροατές κι από όλα σχεδόν τα σημεία του πλανήτη. Στο λέω μετά βεβαιότητας, διότι το Τζάζλερ - το πρόγραμμα που είχαμε - είχε πάρα πολύ αξιόπιστα στατιστικά, σε πραγματικό χρόνο!
      Άρα παρακάλα κάποιος να έχει τα κεφάλαια να κάνει το άλμα να ανοίξει τον ραδιοσταθμό στην πόλη ή να ξεκινήσει ο ήδη υπάρχων ζωντανές εκπομπές και να μην παίζει μόνο άσματα και δύο διαφημίσεις και σου υπόσχομαι ότι θα είσαι η πρώτη που θα στείλω το λινκ του σταθμού!
      Σε περίπτωση, πάντως, που ακούς γουέμπ ράδιο σου συστήνω ανεπιφύλακτα τον BOEM Radio, όπου τον έχουν φίλοι βλόγγερς και έχει κι ο κουμπάρος μου ο Μάλερ εκεί εκπομπή, κάθε Πέμπτη 19:00-21:00!
      Το BOEM Radio θα το βρεις εδώ: https://www.boemradio.gr/
      Καλημέρα Κάσπερ!

      Διαγραφή
  2. Υπέροχο και αισθαντικό!!!!

    Καλημέρα Αρτίστα μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν είναι;
      Το λάτρεψα, σου λέω, από την πρώτη στιγμή που το άκουσα!
      Κίσιζ Ελένη που ποιείς!
      💖

      Διαγραφή
  3. Γεια σου μαρή αρτίστα με τα ωραία σου!!!!!!!
    Ποοοολυ καλή και κοματάρα μα σα τον Αρις Σαν που είχες βρει δεν έχει!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πανέμορφο...να ΄σαι καλά που το ανήρτησες...
    Την καλησπέρα μου και φιλιά πολλά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφορμή για την ανάρτηση υπήρξε η αναζήτηση ενός Σύριου φίλου μου, του οποίου έχω χάσει τα ίχνη του ξαφνικά και ανησυχώ...
      Καλημέρα αγαπημένη Λέφτι!
      Κίσιζ!

      Διαγραφή
  5. Λαϊκή απαίτηση: θέλουμε κι άλλα, Αρτίστα!
    Υπέροχο!!!!!!!!!!! 😍😍😍😍😍😍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητή Αρτίστα,
    μαθαίνω με ιδιαίτερη έκπληξη και σεβασμό αυτήν την μεγάλη στ' αλήθεια θητεία στο ραδιόφωνο. Ένα μέσο που απαιτεί τη δική του τέχνη, γνώση και αίσθηση. Αυτό με κάνει να νιώθω ακόμα κάτι περισσότερο για την συναισθηματική και καλλιτεχνική σου βαρύτητα και υποδομή.
    Αλήθεια ποιο ήταν το ραδιόφωνο αν δεν είναι αδιάκριτη η ερώτηση.
    Κατά δεύτερο, ισχύει αυτό που λες. Δεκατρία ολάκερα χρόνια θα είχε μουσικές επιλογές άπειρες. Που θα απαιτούσαν και τους ανάλογους συμβιβασμούς στο είδος.
    Μας δίνεις ένα πολύ ιδιαίτερο τραγούδι μιας καλλιτέχνιδας που , από ότι διάβασα στην παραπομπή σου, είναι τυλιγμένη στην ατμόσφαιρα του κινηματογραφικού μύθου αλλά και της γοητείας.
    Αυτό σημαίνει ότι το ταξίδι σου ήταν απίστευτο σε γνώση και εμπειρία.
    Εγώ να σε ευχαριστήσω για αυτό το μοίρασμα της ζωής σου ειλικρινά.
    Ήταν πανέμορφο.
    Να ευχηθώ ένα όμορφο βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθόλου αδιάκριτη η ερώτηση!
      Ήμουν σε ένα τοπικό ραδιόφωνο, το καλύτερο της πόλης, αλλά και του νομού της Αργολίδας, τον Ανατολικό fm στους 95.8, το οποίο κάποια στιγμή ενώθηκε, για οικονομικούς λόγους, με έναν επίσης καλό ραδιοσταθμό και βγήκε στον αέρα ως Πυξίδα 101 στα fm.
      Δυστυχώς τον Αύγουστο του 2015, δεν άντεξε οικονομικά και έκλεισε.
      Τα μόνα που σώζονται από αυτή την ιστορία, είναι τα βλογ του Ανατολικού και μετέπειτα του Πυξίδα.
      Σου παραθέτω τους συνδέσμους, μήπως θέλεις να τα χαζέψεις: http://anatolikanea.blogspot.com/
      και
      http://pixidafm.blogspot.com/
      Εγώ ευχαριστώ, αφενός για τις επισκέψεις σου εδώ πέρα μέσα και αφετέρου για τα καλά σου λόγια!
      Καλημέρα κύριε Πιτ!

      Διαγραφή
    2. Αρτίστα μου σε ευχαριστώ ! κρατώ ναι τους συνδέσμους για περιήγηση. Θα το κάνω. Κρατάς και εσύ τις όμορφες στιγμές και αναμνήσεις.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τη ζεστασιά που αποπνέει η παρουσία σου.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
    3. Να έχεις μια όμορφη Κυριακή κύριε Πιτ!

      Διαγραφή
  7. Τι να πω..
    Αυτά τα μάτια της Ασμαχάν είναι πιο πλάνα κι απ' το τραγούδι της!

    (Ξέφυγα.. Ξαναμαζεύομαι)

    Αχ, η ανακάλυψη μουσικών και μορφών του παγκόσμιου τραγουδιού είναι ένα άλλο πολύ περιπετειώδες και γοητευτικό ταξίδι. Παλιότερα ίσως είχε άλλη χάρη (όπως λένε όλοι οι περασμένης ηλικίας άνθρωποι..), καθώς τώρα το γιουτιούμπι δεν αφήνει τίποτα στο σκοτάδι..
    Προσωπική ανάμνηση. Στα μαθητικά μου, με .. εθνομουσικολογικές ανησυχίες, θυμάμαι που περίμενα πώς και πώς κάποια μέρα την εβδομάδα να ακούσω την εκπομπή "οι μουσικές του κόσμου"(;) που παρουσίαζε η Ρούλα Λουκούμη. Τι ανακαλύψεις από 'κει! Μετά, βέβαια, ήρθε το Τρίτο του Χατζιδάκι και απογειωθήκαμε!

    Άντε, πάλι, τα κατάφερες να με κάνεις να φλυαρήσω και να περιαυτολογήσω! (Εσύ και τα μάτια της Ασμαχάν..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποια Ασμαχάν καλέ;
      Ποια μάτια της;
      Δεν έχετε δει τα δικά μου, για αυτό λέτε γι αυτήν (εντάξει, λέω και κανένα αστείο, να περάσει η ώρα)!

      Ναι, ήταν αλλιώς παλιά, πιο δύσκολα.
      Το θέμα είναι ότι την ίδια μαγεία που είχε τότε για τον παραγωγό, την έχει ακόμα!
      Πω πω, τι μου θυμίσατε τώρα που αναφέρατε το Τρίτο! Την εκφωνήτρια που έλεγε "Τρίτο Πρόγραμμα" και το έλεγε σαν τραγουδιστά, τραβώντας λίγο το "Ι": Τρίιιιτο Πρόγραμμα!

      Και τώρα κουτσομπολιό: Ο μαθητής σας ο βλόγγερ "Ρασκόνλικοφ", ήταν ακροατής μου, καθώς ο σταθμός διέθετε σύνδεση με σελίδες όπως το Live24.gr και άλλες, που μπορεί κανείς να ακούσει ραδιόφωνα που εκπέμπουν στα Ερτζιανά, σε όλο τον κόσμο!

      Καλό μεσημέρι κύριε Μάνεση!

      Διαγραφή
    2. Η Ασμαχάν, καλέ, η Ασμαχάν. Κάτι ξέρω κι εγώ. Ή μήπως νομίζετε ότι δε βλέπω καθημερινά τα δικά σας τα μάτια (το δικό σας, μάλλον), εκεί, κάτω από τη φράντζα, δίπλα από την υπογραφή "Αρτίστα του βωβού". Το βλέπω και αναρωτιέμαι "λες να μου κλείνει το άλλο; Κι αν;" Αλλά, τι να πω, κουράστηκα, η αναμονή και ελέφαντα σκοτώνει (πόσω μάλλον γαϊδούρια του επιπέδου μου!) και έτσι, μοιραίως, με κέρδισε η Ασμαχάν.

      Όσο για το ιιιιιιιιι του Τρίτου, αχ, τι καθαρή συγκίνησις!

      Άλλο τώρα: Όλο εκπλήξεις είσαστε, κυρία μου, ποιος βωβός είναι τόσο ομιλητικός ήθελα να 'ξερα! Ακροατής σας ο Ρασκόλνικοφ! Εδώ πια μιλάμε για ρίγη συγκινήσεως! Μα πού πάει και τρυπώνει αυτό το παιδί! τελευταία το έχω χάσει, βέβαια. Ελπίζω να μην το πλανέψατε με τίποτα λάγνες μουσικές εξ ανατολής..

      Να περάσετε ένα όμορφο σαββατοκύριακο (έχει κάτι από προσταγή το ύφος;)

      Διαγραφή
    3. Δεν πρόκειται να αποκαλύψω εάν σας κλείνω το άλλο μάτι, διότι λίγο μυστήριο κανέναν δεν έβλαψε!

      Ναι, ήταν μια περίοδος, όταν διατηρούσα το βλογ "Σιγά τ' αβγά", όπου ο Ρασκόνλικοφ ήταν τακτικός επισκέπτης και κουβέντα στην κουβέντα, ανακάλυψε ότι κάμω εκπομπή και άκουγε. Μία φορά μάλιστα, είχε πάρει και τηλέφωνο στο σταθμό και ζήτησε και παραγγελιά!
      Ένα άσμα χιπ χοπ ήταν! Ε, παιδί είναι, είπα, δεν του χάλασα το χατήρι!
      Τον έχουμε χάσει, διότι μάλλον κατήργησε το βλογ του.

      Το Σάββατο το περάσαμε ησύχως, πλην όμως με πολλά οικιακά.
      Σήμερα ελπίζω να είναι πιο ξεκούραστη ημέρα!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  8. Γιαχαμπίμπι και σε σένα Αρτίστα μου, που δίκαια κρατάς τον τίτλο της αρτίστας του blogging!
    Είμαι λάτρης των ανατολίτικων ασμάτων και ας μη καταλαβαίνω γρι!
    Όταν έχεις μεγαλώσει στην Πόλη έχεις μια ειδική σχέση με αυτά τα τραγούδια και την ατμόσφαιρα που κουβαλούν!

    ΑΦιλάκια με πολλά πολλά "Αμάν- Αμάν"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, αυτό το άσμα την έχει την ατμόσφαιρα και σε παρασέρνει!
      Γιαχαμπίμπι κι εγώ!
      Κίσιζ μαγισσούλα μου!

      Διαγραφή
  9. Γιαχαμπιμπι και απο μενα Αρτιστα μου γραφω ακουγοντας αυτό το αισθησιακο και πλανο τραγουδι.. και εμενα μου αρεσουν τα αραβικα τραγουδια εχουν ενα μυστηριο.. και προπαντος οταν τραγουδιούνται απο τοσο ομορφες φωνες..
    Δεν την είχα ακουστα την Ασμαχαν.. και απο που άλλωστε; πολύ καλα εκενες και μας την συστησες φιλεναδα..
    Τον Ανατολικο τον ακουγα και εγω..με την χριστινα θυμασαι; αλλα εσενα δεν ξερω γιατί δεν..σε ακουγα...τελικά διασταυρωνόμασταν απο καιρού εις καιρον ε; χα..χα.. αμα παιδι μου υπαρχει το κάρμα..τι να λεμε!!!
    να μας βαζεις και αλλα ομορφα εδώ απο τις επιλογες σου.. !!
    Καλά να περνας φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν με άκουγες, γιατί είχα κάθε πρωί εκπομπή κι εσύ τα πρωινά κάνεις δουλειές και μαγειρέματα και δεν μπορείς να είσαι στο λάπι τόπι για να με ακούς! Ενώ η Χριστίνα είχε κάθε Τρίτη βράδυ!
      Φιλί μεγάλο!

      Διαγραφή
  10. Ενδιαφέρον! Λες να το βάλω κι εγώ σε κάποια λίστα ;) Τεράστιο Κυριακάτικο φιλί ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το βάλεις, γιατί είναι πολύ ωραίο κι εσύ έτσι κι αλλιώς παίζεις μουσικάρες, οπότε να το βάλεις!

      Διαγραφή
  11. Πολύ το χάρηκα το αποψινό. Μάθαμε και παραλλειπόμενα απ' την ένδοξη ραδιοφωνική σου θητεία, ακούσαμε κάτι σπάνιο που ακουμπάει και στη δική μας μουσική παράδοση και γνωρίσαμε την Ασμαχάν (τι ματάρες είν' αυτές Παναγία μου!...)
    Κρίμα μωρέ να μην κάνεις τώρα ραδιόφωνο, που ψάχνουμε καλές εκπομπές με το τουφέκι.
    Φιλιά γλυκά Αρτίστα του ραδιοφώνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που το χάρηκες!
      Όλο το λουκ της συχωρεμένης με ξετρελαίνει!
      Ναι, είναι κρίμα! Θα σου άρεσε η εκπομπή μου, είμαι σχεδόν σίγουρη. Την έλεγαν "Με τον καλό το λόγο". Αντιλαμβάνεσαι...
      Κίσιζ Μαρία Κανελλάκη!

      Διαγραφή
  12. Ω πολύ ωραίο!
    Ξαφνιάστηκα που μου άρεσε, γιατί δεν το περίμενα...αλλά να που το ξανάβαλα να παίζει όσο διάβαζα την ιστορία της!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παιδί μου, αφού ξέρεις... Μόνο τα καλύτερα σας βάζω να ακούσετε!
      Κίσιζ Μεμαρία!

      Διαγραφή
  13. Είσαι λαγωνικό σε τέτοια πράγματα,καλύτερη απο τον Σήφη!
    --ΣαλιάγκιΤοΝιώθωΜιαΠλήξηΑποΤαΡαδιοφωναΣήμερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.