Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020

Κάποτε ο ιστορικός...


...γραμματέας του ΚΚΕ, Νίκος Ζαχαριάδης, έλεγε στη φυλακή στους συντρόφους του: "Αγάπα το κελί σου, τρώγε το φαΐ σου και διάβαζε πολύ".
Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα ερχόταν η ημέρα που θα μου χρησίμευε αυτή η ρήση και ότι θα αντλούσα δύναμη από αυτή. 
Τη δύναμη που χρειάζομαι για να κρατήσω τη διάθεσή μου, τα νεύρα μου, αλλά και το μυαλό μου σε ένα κάπως φυσιολογικό για την εποχή επίπεδο. 
Κι ας μην είμαι μέσα σε ένα μικρό κελί κάποιας φυλακής. Όμως έτσι νιώθω. Ίσως κακώς, γιατί πάντα υπάρχουν και χειρότερα, αλλά έτσι νιώθω. 
Αγαπάω το κελί μου, τρώω το φαΐ μου, διαβάζω πολύ. 
Αντέχω ακόμα. 

Βέβαια, αν δεν έτρωγα όλο το φαΐ μου, θα ήταν καλύτερα τα πράγματα, αλλά τέτοια ώρα, τέτοια λόγια...  

Εσύ όλα καλά; 

#καραντίνα_βόλιουμ_δύο 
#καραντινική_παράκρουση 
#είμαι_καλά_γιατρέ_μου_;

35 σχόλια:

  1. Ναι πραγματικά σαν να είμαι φυλακή νοιώθω και εγώ αλλά οχι δεν αγαπώ το κελί μου απλά κουνάω το κεφάλι,( ξέρεις χωρίς μέσα- έξω μαζεύονται αραχνούλες)και λέω σπίτι μου είμαι και αγαπώ το σπίτι μου.
    Εσύ έχεις και μεγάλο λόγο παραπάνω να νοιώθεις εγκλειστη!!!
    Τι να ευχηθώ; Την υγεία μας να χουμε
    Καλησπέρα Αρτίστα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρεις τι είναι βασικά αυτό που με ενοχλεί; Το να μου λένε "απαγορεύεται".
      Διότι έτσι κι αλλιώς, λόγω της κατάστασης της μητρός, είμαι σε οικειοθελή μόνιμη καραντίνα, αλλά όταν μπαίνει το "απαγορεύεται", τότε αρχίζω και πνίγομαι...
      Είθε να την έχουμε την υγειά μας!
      Καλημέρα Άννα Φλο!

      Διαγραφή
  2. Σε όλους λείπουν κάποια πράγματα, μικρά ίσως, αλλά αναγκαία για να κερδίζουμε στιγμές ευτυχίας! Μια βόλτα την Κυριακή με φίλους για παράδειγμα. Το αντιμετωπίζω στωικά, μέχρι τώρα! Θέλω να μην χάσω αγαπημένα πρόσωπα, ονειρεύομαι το επόμενο έτος να δω ξανά από κοντά, δικά μου, αγαπημένα πρόσωπα!
    Την Καλημέρα μου, Αρτίστα και Καλή Δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα μου έχει λείψει η δυνατότητα φιλοξενίας των φίλων μας από την Αθήνα. Αυτό βασικά με ενοχλεί.
      Αυτό και το "απαγορεύεται".
      Καλημέρα κύριε Διακοβασίλη!

      Διαγραφή
  3. Μην το βλέπεις έτσι Αρτίστα μου σαν φυλακή, γιατί κελί μπορεί να είναι πολλά πράγματα στη ζωή μας που αναγκαζόμαστε να χρυσώσουμε το χάπι και να τα αποδεχτούμε γιατί δε γίνεται κι αλλιώς πχ μια σχέση ή οι συνθήκες ζωής, εργασίας, που μας επιβάλλουν. Πάρτο αλλιώς πες ότι μας επέβαλλαν να βγούμε εξω , τι θα λέγαμε; Ε όχι θέλω να κάτσω μέσα. Το απαγορευτικό είναι που μας πνίγει. Στόλισες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτό το "απαγορεύεται" είναι που με δυσκολεύει.
      Γιατί έτσι κι αλλιώς, με το θέμα της μητέρας δεν πήγαινα και πουθενά.
      Δεν στόλισα ακόμα. Βασικά δεν έχω διάθεση. Ίσως βάλω μόνο τα φωτάκια. Θα δω...

      Διαγραφή
  4. Δεν είμαστε και ο πιο υπάκουος λαός. Ενίοτε μας τρώει ο πισινός μας. Απ’ την άλλη όμως άντε να κλείσεις μέσα δυο γονείς με τηλεργασία και δύο ή και τρία παιδιά, μικρά ή μεγάλα.
    Πόσες αντοχές να έχεις, ακόμη κι αν υποθέσουμε πως έχεις το μεγάλο σπίτι με κήπο με πολλά δωμάτια κλπ….κλπ Και δεν θέλω καν να σκεφτώ ένα διαμέρισμα 50 τετραγωνικών με όλη την οικογένεια έγκλειστη.
    Ναι φυλακή, όπως το λες. Μπορεί να είναι χρυσή, μα παραμένει πάντα φυλακή.
    Και με πιάνει μια φαγούρα στη δεξιά παλάμη να μην αρχίζω να στέλνω ένθεν και ένθεν φάσκελα όταν ακούω κάτι λαιφ σταιλ μανταμίτσες που πήρανε πολλά επιτραπέζια για να περνάνε χρόνο με τα παιδιά τους. Έχε χάρη που είμαι μια κυρία αλλά με κάτι τέτοια χορεύουν οι διαόλοι μπαϊντούσκα στο κεφάλι μου.
    Άσε μας μαντάμ με την παραφουσκωμένη τσέπη, το σπίτι με τα 150 τμ, τη μαγείρισσα και την οικιακή βοηθό που θα μου πεις για επιτραπέζια όταν εγώ δεν ξέρω αν θα έχω να πληρώσω τη ΔΕΗ.
    Και να είμαι και έγκλειστη. Είναι σαν να εκτίω ποινή σε φυλακή υψίστης ασφαλείας. Βρε άιντε από κει….άιντε. Αλλά ανάγκα ….και οι θεοί πείθονται.
    Αυτά τα λίγα, γιατί με τη φόρα που πήρα σε βλέπω να διαβάζεις ίσαμε το βράδυ. Πάντως εμένα μου 'φτιαξες τη μέρα.
    Να είσαι καλά Αρτίστα μου!
    Άντε να βρούμε κανένα τοίχο να τραβάμε γραμμούλες.....μέχρι να μας ξεμαντρώσουν
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ πιο δραματική η κατάσταση από ότι η δική μου, για πολλούς ανθρώπους.
      Αλλά τώρα που είπες επιτραπέζιο, κάπου έχω ένα σκραμπλ, κάτσε να το βρω να παίξω με τον Ήρωα!
      Έχεις το ελεύθερο να αφήνεις όσο μεγάλα σχόλια θέλεις.
      Γράφεις τόσο όμορφα, που θα μπορούσα να διαβάζω σχόλιό σου και για 5 ημέρες!
      Κίσιζ Αννίκα και σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  5. Καλώς την "συντρόφισσα"!
    Ποιος θα το περίμενε, εν έτει 2020, μεσούσης της "δημοκρατίας" και της "ελευθερίας" του δυτικού κόσμου θα ζούσαμε ανάλογες καταστάσεις. Εντάξει. Σίγουρα υπάρχει πανδημία. Υπάρχει σοβαρή υγειονομική κρίση. Κίνδυνος, ζωές, Οικονομία.
    Αλλά εδώ, Αρτίστα μου, έχουμε περάσει σε άλλο "επίπεδο". Σε εντελώς άλλο "game level" για να είμαστε και μοντέρνοι.
    Εδώ αποφασίζει και διατάσσει ο ....αστυνομικός διευθυντής. Πάμε δηλαδή 47 χρόνια πίσω τότε που "κηρύσσεται ο στρατιωτικός νόμος καθ' άπασαν την επικράτειαν...."
    Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι το επίπεδο αλλάζει. Το κελί "κάποιοι" το θέλουν πιο σφιχτό, εφ' όλης της ύλης και δεν διστάζουν να χρησιμοποιούν την πανδημία για γκρίζους στόχους.
    Κεφάλι ψηλά και μάτια ανοιχτά Αρτίστα μου. Έχουμε να δούμε διάφορα.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς που λες συμβαίνει και αυτό που συμβαίνει με ενοχλεί.
      Καλύτερα δεν θα μπορούσα να το εκφράσω.
      Καλημέρα κύριε Πιτ!

      Διαγραφή
  6. Μια από τα ίδια Άρτίστα μου.
    Το μέσα δεν με πειράζει, το μέσα συν φόβος με πειράζει.
    Άραγε τί θα γράψει η ιστορία μετά από χρόνια γι'αυτόν τον εγκλεισμό;
    Όσοι επιβιώσουν, τα εγγόνια μας μάλλον, θα μάθουν, εμείς θα το μάθουμε από ψηλά 🤣🤣🤣🤣🤣
    Κράτα γερά.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά διαδικτυακά και ακίνδυνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα με πειράζει το "απαγορεύεται".
      Με τη βοήθειά σας όμως κρατάω αρκετά γερά!
      Κίσιζ Ρένα Χριστοδούλου!

      Διαγραφή
  7. Αχ! πάλι θα αμπελοφιλοσοφίσω, αυτό παθαίνει κανείς όταν πριν πολλά πολλά χρόνια κολλήσει τον ιό της αμπελοευαισθησίας!
    Πριν πολλά πολλά χρόνια που λες, διάβασα στα γαλλικά (αυτό βρέθηκε!) ένα βιβλίο του Σολζενίτσιν όπου φυλακισμένος έγραψε: "Ότι και να κάνουν την ψυχή μου κανείς δεν μπορεί να την φυλακίσει"...αυτό!

    ΑΦιλάκια λοιπόν ελεύθερα και με αγάπη και πίστη πρώτα στον εαυτό μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτές οι αμπελοφιλοσοφίες σου είναι που μας δίνουν δύναμη, οπότε συνέχισε να τις κάνεις. Τις έχουμε ανάγκη!
      Μπιζούδια μαγισσούλα μου!

      Διαγραφή
  8. Προσωπικα δεν εχω θεμα.Η ρουτινα μου συνεχιζεται.Το πρωι περπατημα μετα οι δουλειες της καθημερινοτητας συν τα εγγονια που μπαινοβγαινουν δεν προλαβαινω να πληξω.Προσεχουμε οσο γινεται και κανουμε υπομονη.Που θα παει θα τελειωσει.Μονο να ειμαστε υγιεις ολοι.Αυτο προεχει.Φιλακια πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααα εσύ δεν κάνεις καραντίνα.
      Άμα μπαινοβγαίνουν τα εγγόνια δεν πιάνεται για καραντίνα!
      Κίσιζ Λίτσα Τ.!

      Διαγραφή
  9. Καλά; Καλάμια θα απαντήσω Αρτίστα μου. Και να με συμπαθάς που δεν θα τηρήσω το πρωτόκολο της σοβαρής και αξιοπρεπούς επικοινωνίας σήμερα αλλά, δεν δύναμαι.
    Το σπίτι μου μίκρυνε όπως εκείνο της Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων. Με μια διαφορά. Εκείνης της μίκρυνε το σπίτι αλλά της έμειναν τα θαύματα.
    Όσο για τον Ζαχαριάδη και τη ρήση του, ένα έχω να πω. Όσο και να διαβάζω, να μαγειρεύω, να πλέκω, να γράφω, να τραγουδάω και να τρώω όοοολο το φαί μου, το κελί δεν πρόκειται να το αγαπήσω με τίποτα.
    Ας είχα τουλάχιστον έναν μικρό κήπο απ' έξω.Τότε ίσως...
    Με συναγωνιστικούς χαιρετισμούς
    Μαρία Γ. ()

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εμένα πάλι μ' έχει κουράσει αφάνταστα αυτό το μοντέλο "μέσα-έξω". Αν είχαμε εξαρχής μια καλά μελετημένη γραμμή όπως σ' άλλες χώρες που έχουν σοβαρές κυβερνήσεις, θα το είχαμε πάρει απόφαση και θα συνεργαζόμασταν. Όπως έγινε στο πρώτο κύμα.
    Μετά όμως... άνοιξε τουρισμός, ανοιγόκλεισαν μαγαζιά, σχολεία και παιδικοί, δεν θα είχαμε ξανά λοκ-ντάουν, όχι λάθος μάλλον θα ξαναέχουμε, οι γιατροί έχουν γονατίσει αλλά εμείς βλέπουμε τις πλατείες, τα παιδιά νοσούν ήδη ψυχολογικά, οι μεγαλύτεροι είναι εξοντωμένοι και... για να μην μακρηγορώ (κι άλλο) Αρτίστα μου, δεν είναι ο εγκλεισμός που μας κούρασε. Είναι η διαπίστωση πως είμαστε σ' ένα ακυβέρνητο σκάφος, και χαράμι πήγανε οι θυσίες μας.
    Αγάντα μέχρι να ξαστερώσει, μπορεί ν' αργήσει αλλά θα 'ρθει 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα με έχει κουράσει και με έχει θυμώσει πάρα πολύ ο χειρισμός της Κυβέρνησης (εδώ αντιλαμβάνεται κανείς ότι σέβομαι του θεσμούς, διότι τη λέξη Κυβέρνηση τη γράφω με "Κ" κεφαλαίο κι ας μην της αξίζει της συγκεκριμένης).
      Να μακρηγορείς Μαρία Κανελλάκη, να μακρηγορείς, για να έχουμε να διαβάζουμε!

      Διαγραφή
  11. Αααα ακόμα δεν το πήρατε είδηση φιλενάδα; όλα αυτά ...τα λοκντάουν εννοώ, τα κάνουν για να δουν μέχρι πόσο αντέχουμε τα σίδερα της φυλακής...Και σιγά να μην μας ρίξει κάτω ένα δυο τρία και τρία λοκνταουν που θα ακολουθήσουν, να είσαι σίγουρη...θα τα ξεπετάξουμε στο μάνι μάνι..
    Επειδή φοράει μια κορώνα αυτός ο ιός, δεν θα πει ότι θα μας κατσικωθεί κι όλας;
    Και βέβαια δεν ξέρουν ότι...τα σίδερα της φυλακής είναι για τους λεβέντες...και εμεις το αποδείξαμε πως είμαστε και θα τα καταφέρουμε!! με σοκολατάκια θες; με παγωτάκια θες; όλο και κάτι θα βρεθεί να μας φτιάξει την διάθεση...έχουμε και το διάβασμα για να δραπετεύουμε μην το ξεχνάς!!
    Φιλεναδα υπομονή είναι η λέξη που θα μας πάει παραπέρα...θα ξαστερώσει όπως λέει η Κανελλάκι μας από πανω..
    Αυτό τον καιρό είμαι φούλ τάιμ....
    Η προηγούμενη ανάρτηση σου φιλενάδα, μου θύμισε μια παλιά δικιά μου και τις παραγγελίες μου 🤣 αν την βρω θα σου στείλω λινκ...οσο για την δική σου μουσική παραγγελία αρτίστα μου, λυπαμαι αλλά δεν θα είμαι εδώ,αλλά θα τα πούμε στο απώτερο μέλλον εκεί που ξέρεις...🤣 φιλιααααααα!!! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, αλλά με τα σοκολατάκια και τα συναφή, τα κιλά μου αυξάνονται επικίνδυνα και θα λήξει το λοκντάουν και δεν θα με χωράει η πόρτα για να βγω από το σπίτι!
      Φιλί μεγάλο!

      Διαγραφή
  12. Χα..χα την βρήκαααα φιλενάδα. Εχει πολύ πράγμα να διαβάσεις και να μου πεις...τελικά ήταν δρώμενο της γειτονιάς ..🤣🤣🤣 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΧΑ...το ούφο δεν έβαλα το λίνκ..https://smaragdenia-roula.blogspot.com/search/label/%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τελικα το πραγμα ξερεις ποτε χαλασε; Οταν εκεινος ο κρετινος ο Περυ Κομο τραγουδησε την Γκλεντορα!

    Τα κουρελια τραγουδανε ακομα... και μεταξυ μας θα συνεχιζουν να τραγουδανε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχες δεν είχες, με συγκίνησες που είσαι εδώ.
      Σα να νιώθω καλύτερα.
      Και μιας και ανταμώσαμε, να βάλω κάτι να πιούμε στην υγειά των κουρελιών, όπου κι αν αυτά βρίσκονται!

      Διαγραφή
  15. Καλησπέρα εξαδέλφη,

    Ζόρικη εποχή και κάθε βοήθεια, λόγω ή έργω, ευπρόσδεκτη. Και αυτό θα περάσει και μακάρι, πέρα από τα σίγουρα αρνητικά, να αφήσει και κάποια καλά όπως, π.χ. το πολύ διάβασμα.

    Να είσαι Καλά,
    να αντέχεις και
    να, συχνά, δραπετεύεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Προφητική φράση, Αρτίστα μου! Έχει ο καιρός γυρίσματα!
    Βέβαια είτε με λιγότερα είτε με περισσότερα κιλά, ήσουν, είσαι και θα παραμείνεις κούκλα!
    Σε φιλώ, καλή μου φίλη, και: έχω δωράκια για τα γενέθλιά μου στο μπλογκ μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αχ Αρτίστα μου! Αχ! Τι να πω με αυτά που ζούμε!
    Να είμαστε καλά να αντέχουμε!
    Αισιοδοξία, ψυχραιμία και χαμόγελο!
    Προσπαθούμε όσο μπορούμε! Σε φιλώ γλυκά! 🎅

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.