Παρασκευή 20 Αυγούστου 2021

Τα παλιά χρόνια...

...όταν έμενα και πάλι εδώ στας εξοχάς, η πανίδα της περιοχής ήταν χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σχεδόν ακίνδυνη. 
Τώρα, μέσα σε 15 χρόνια, έχουν αλλάξει κάπως τα πράγματα. 
Παλιά είχαμε μύγες, κουνούπια, μέλισσες και σφήκες, αράχνες διαφόρων ειδών και ποιοτήτων και όλο και κάποιο ποντικάκι έκανε την εμφάνισή του στην αποθήκη της συννυφάδας. 
Είχαμε τζιτζίκια το πρωί και τριζόνια το βράδυ. 
Σπουργίτια, περαστικά χελιδόνια, μια κουκουβάγια που ερχόταν στο μπαλκόνι για κουτσομπολιό και ένα γκιώνη να λέει τον πόνο του μέχρι το πρωί. 
Τα καλοκαίρια είχαμε νυχτερίδες να πετούν τριγύρω, τα φθινόπωρα είχαμε ψαλίδες και τους χειμώνες κάτι κυλινδρικά σκουλικάκια, που οι ντόπιοι τα λένε βρωμούσες, διότι αν κατά λάθος τα πατήσεις, βρωμάει ο τόπος σαν κακάκια μωρού που του έχεις βάλει στο μπιμπερό τσίλι. 
Είχαμε και σκυλιά δεσποζόμενα. Γατιά δεν είχαμε, γιατί τα έδιωχναν τα σκυλιά. 
Μέχρι εκεί έφτανε η πανίδα της περιοχής τότε. Τώρα πια έχουν αλλάξει τα πράγματα. 
Κουκουβάγια δεν υπάρχει, ούτε γκιώνης. Δυστυχώς, διότι έκανα καλή παρέα και με τα δύο είδη. 
Παραμένουν τα τζιτζίκια και τα τριζόνια και οι νυχτερίδες παρουσιάζουν μια αυξητική τάση. 
Λιγόστεψαν τα σπουργίτια, χελιδόνια έχω δει μόνο τρία, αλλά έχουμε κοράκια, δεκαοχτούρες, καρακάξες, ένα γεράκι και έναν αετό. 
Επίσης προχθές είδα και έναν τσαλαπετεινό. Πανέμορφος ήταν. 
Οι αράχνες μειώθηκαν κι αυτές, αλλά έχουμε πολλές σκολόπεντρες. 
Υπάρχουν και άφθονα σαμιαμίδια, τα οποία τα βρίσκω πολύ συμπαθητικά. Ένα εξ αυτών μετά της συζύγου και του τέκνου τους κατοικούν μόνιμα στη βεράντα μας. Ο Σήφης (της γνωστής οικογενείας) τα έχει συνηθίσει και δεν τα πειράζει. 
Έχουμε πλέον και φίδια, που ενίοτε μπαίνουν στην αυλή της συννυφάδας και έχουμε και κάτι μεταλλαγμένα αγριογούρουνα, που τα άφησαν (μαζί με τα φίδια) οι οικολόγοι, σου λέει. 
Κατάφερα και φωτογράφησα ένα αγριογούρουνο. Κοίτα προσεκτικά εκεί που δείχνει το βελάκι στην κάτωθι φωτογραφία. 


Επίσης οι οικολόγοι άφησαν και ένα λίγκα, ο οποίος φοράει κολάρο με τσιπάκι, για να τον παρακολουθούν ή κάτι τέτοιο. 
Και τσακάλια. Έχουμε πολλά τσακάλια. Που ουρλιάζουν τη νύχτα. Όλα μαζί. Κάθε νύχτα. 
Και έχουμε και μία αλεπού. Που γλυκοκοιτάζει τις πέντε κότες της συννυφάδας. 
Ναι, η συννυφάδα έχει πέντε κότες, εκ των οποίων η μία όλο "Ωωωωωωωχ" και "Ωωωωωωωχ" κάνει. Νομίζω ότι μια την πονάει η μέση της, μια το ισχίο της και μια το γόνατό της. Πολύ φίλη μου αυτή η κότα. Έχουμε τις ίδιες παθήσεις. Αυτήν, εκτός από την αλεπού που την γλυκοκοιτάζει, την αγριοκοιτάζει η συννυφάδα και όλο της λέει "Με αυτή τη γκρίνια, δεν το βλέπω να σε αφήνω ζωντανή για πολύ ακόμα, ετοιμάσου να σε μαγειρέψω". 
Από όλα τα παραπάνω, φοβάμαι τις σκολόπεντρες, διότι έχουν δηλητήριο. 
Κατά τα λοιπά, τα άλλα είδη (μέλισσες, σφήκες, μύγες, κουνούπια) παραμένουν ως είχαν. 
Και, φυσικά, ακόμα στερούμαστε την παρουσία γατιών, διότι έχουμε όλοι δεσποζόμενα σκυλιά, που διώχνουν τα γατιά. Ακόμα και ο Σήφης (της γνωστής οικογενείας), αυτό το πετ των δύο κιλών, με τη δισύλλαβη ονομασία ράτσας, ακόμα κι αυτός διώχνει τα γατιά...

18 σχόλια:

  1. Καλώς την καλή μας φίλη! Χμμμμ σήμερα μας κάνεις μια εξαίρετη και συγκροτημένη παρουσίαση της πανίδος της αγροτοπεριοχής. Και βλέπω πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Θα έλεγα ότι η πανίδα έχει αναβαθμιστεί με στοιχεία, πως να το πω, "προχωρημένα, "αγριωπά". Πιο ερημικής τοποθεσίας θα έλεγα;
    Αναρωτιέμαι τελικά, αν εμείς, οι κλασικοί άνθρωποι των τσιμεντένιων κουτιών της Αθήνας, θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε σε ένα τέτοιο περιβάλλον χωρίς να προστίθενται και οι δικές μας αγωνιώδεις κραυγές σε αυτές των δύστυχων ορνίθων της συννυφάδας.
    Οι ήχοι και η μουσική της εξοχής κρύβουν τα δικά τους μυστικά, περιέχουν τη δική τους ζωή αγαπημένη Αρτίστα.
    Να περνάτε καλά κορίτσι μου. Αυτό είναι βασικό. Στέλνω την αγάπη μου ως απελπισμένος κάτοικος του ελεεινού άστεως των Αθηνών.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε καλέ... Κι εγώ από τσιμεντένιο κουτί των Αθηνών ήλθα και μια χαρά έχω επιβιώσει εδώ.
      Ανάγκα και Θεοί πείθονται κύριε Πιτ.
      Πάντως, δεν φαντάζεσαι πόσο θα ήθελα να είμαι κάτοικος του ελεεινού άστεως των Αθηνών και να ζω στο πατρικό μου τσιμεντένιο κουτί!
      Κίσιζ κύριε Πιτ!

      Διαγραφή
    2. Χμμμμ, δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για την επιθυμία σου Αρτίστα μου. Δεν γνωρίζω και σέβομαι τις παραμέτρους. Αν ρώταγες εμένα, αν υπήρχε δυνατότητα, θα έφευγα τρέχοντας καταδρομική!
      Φιλιά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
    3. Μακάρι να τα φέρει έτσι η ζωή και να μπορέσει κάποτε να περνάς πάρα πολύ καιρό στην εξοχή!
      Σου το εύχομαι εκ βάθους καρδίας κύριε Πιτ!

      Διαγραφή
  2. Μια γλυκόπικρη οικειότητα διακρίνω Αρτίστα μου, μα να ξέρεις σε ζηλεύω. Αν κάποιος μου έλεγε πως πρέπει να μετακομίσω απ’ το κλεινόν άστυ, απόψε κιόλας θα τα μάζευα. Το μόνο ίσως που με κρατάει είναι η αντιμετώπιση ενός προβλήματος υγείας (αχρείαστο να ναι, βέβαια ένα θέμα μεχρι να ‘ρθει το ασθενοφόρο τόχουμε, ψέματα να πω;) Αν βρεις έναν τρόπο να συμμετέχεις ενεργά στην καινούργια σου ζωή, οι εμπειρίες θα ναι όμορφες και πλούσιες μέσα σ’ έναν ορίζοντα ευρύχωρο. Ακόμα και η όποια επικινδυνότητα δεν μειώνει την θελκτικότητα μιας ήρεμης ζωής.
    Όπως και να χει καλά να περνάτε!
    Φιλιά Πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα να δεις τώρα, εμένα αν μου έλεγε ο Ήρωας να επιστρέψουμε στο πατρικό μου, άγαλμα θα του έκανα!
      Και για τα ασθενοφόρα (να σημειωθεί ότι η πεθερά μου ξεψύχησε μέχρι να έλθει το ασθενοφόρο, εδώ στην ερημιά), αλλά και επειδή όλοι μου οι φίλοι και οι συγγενείς είναι στας Αθήνας.
      Προσπάθησα για συμμετοχή, την πρώτη φορά που ήμουν και πάλι εδώ.
      Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, πολιτιστικός σύλλογος και κάτι τέτοια, αλλά δεν με είδαν με καλό μάτι.
      Εδώ ήμουν και είμαι γι' αυτούς ξένη. "Η Αθηναία" με αποκαλούν και το λένε και κάπως υποτιμητικά...
      Τώρα που επανήλθα δώρισα καμιά εκατοστή βιβλία στη δανειστική βιβλιοθήκη που έχουν φτιάξει στο χωριό και ένα "ευχαριστώ" δεν άκουσα. Το μόνο που είπε η υπεύθυνη ήταν "Ωραία, τα λέμε".
      Να σκεφτείς ότι οι γυναίκες που συναναστρέφομαι και που τις αναφέρω σε προηγούμενο ποστ, είναι όλες μετανάστριες.
      Η Φλώρα είναι από Βέροια, η Αντριάνα από Γερμανία και η κουμπάρα η Δέσποινα από την Ξάνθη!
      Οι ντόπιοι τους αποφεύγουν τους μετανάστες, είτε είναι του εσωτερικού ή του εξωτερικού.
      Είναι κάτι σαν γκέτο.
      Αλλά δεν με ενοχλεί, διότι αυτοί που συναναστρέφομαι μου φτάνουν και είναι οκέι!
      Όπως και να έχει ο Ήρωας περνάει πολύ καλά κι εγώ όχι και τόσο άσχημα!
      Κίσιζ Άννίκα!

      Διαγραφή
  3. Αχ Αρτίστα μου θα σου έρθω για σαφάρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητή μου Αρτίστα του βωβού, κατ' αρχάς αυτό που θέλω να εκφράσω "εδώ πέρα μέσα" είναι η μεγάλη χαρά που πήρα με την επιστροφή σου. Μετά από αυτό, μπαίνω ευθύς στο θέμα.
    Η πανίδα της περιοχής διαπιστώνω πως είναι πλούσια και άκρως ενδιαφέρουσα. Αμέσως, αμέσως έμαθα "εδώ πέρα μέσα", για πρώτη φορά, τις σκολόπεντρες. Μου κίνησε το ενδιαφέρον η ονομασία και θα κάνω μια μικρή έρευνα για να επιμορφωθώ περαιτέρω.
    Κατά τα λοιπά, η ζωή σου στην εξοχή είναι έξοχη ομολογώ. Πολύ σε ζηλεύω και σε μακαρίζω για την τύχη σου. Εύχομαι να περάσεις ένα ειδυλλιακό φθινόπωρο και έναν χουχουλιάρικο χειμώνα. Μη μας ξεχνάς. Οι εικόνες σου συντροφεύουν την μουντή καθημερινότητά μας.
    Φιλιά πολλά
    Μαρία Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπαινοβγαίνω εδώ πέρα μέσα πού και πού...
      Όταν έχω καλό δίκτυο!
      Διότι αυτό εδώ πέρα μέσα είναι πλέον ένα προσωπικό ημερολόγιο κι άμα δεν τα γράψω εδώ τότε πού;
      Τις σκολόπεντρες τις γνώρισα εδώ πέρα έξω και φρίκαρα όταν είδα την πρώτη και έψαξα επίσης το βιογραφικό της.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι πολύ δύσκολο να τη σκοτώσει κανείς, διότι το σώμα της είναι τόσο σκληρό, σαν να φοράει πανοπλία ένα πράμα και θέλει να χρησιμοποιήσει κάποιος παπούτσι με σκληρό πάτο και τα χτυπήματα να είναι πάααααρα πολύ δυνατά και αλύπητα!
      Στο μεταξύ δεν έχω καμία ενοχή που τις σκοτώνω όπου τις βρω!
      Με έχει κάνει σκληρή κι αμείλικτη η εξοχή.
      Σαν "Τα παιδιά κάτω στον κάμπο" του Μάνου του Χατζιδάκι κοντεύω να γίνω...
      Από την άλλη ελπίζω επίσης σε έναν χουχουλιάρικο χειμώνα στο πατρικό μου στας Αθήνας, καθώς το σπίτι εδώ δεν έχει θέρμανση, ούτε κάποια μόνωση, είναι αυτό που λέμε "καλοκαιρινό", και ποντάρω στο ότι ο Ήρωας θα κρυώνει πιο πολύ από εμένα και θα πει "Πάμε να ξεχειμωνιάσουμε επάνω"! Μακάρι!
      Όταν δροσίσει και μπορώ πιο άνετα να κάθομαι στο γραφείο, θα κάνω καμιά βόλτα και από όλους εσάς. Προς το παρόν αυτό δεν παίζει, διότι είπαμε: Μόνωση γιοκ, άρα το σπίτι εκτός από παγωμένο τον χειμώνα, βράζει το καλοκαίρι!
      Κίσιζ Μαρία Γ., μένυ κίσιζ!

      ΥΓ. Τις καλύτερες ευχούλες για τη γιορτή σου, με χρονοκαθυστέρηση!

      Διαγραφή
  5. Δεν ήξερα πως κρύβεις έναν Ροβινσώνα Κρούσο μέσα σου. Σκοτώνεις τις σκολόπεντρες κι ακούς αυτό "κρατς"! Είσαι αντάξια ηρωίδα του Ήρωα!
    Ναι ναι να χουχουλιάσετε στην Αθήνα τον χειμώνα μήπως επιβιώσει το είδος της σκολόπεντρας εκεί πέρα έξω. Και μαζί με τις σκολόπεντρες επιβιώσουμε κι εμείς απ' την αφόρητη ανία της καραντίνας που μας περιμένει.
    Να έχουμε να λέμε βρε αδερφέ.
    Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου Αρτίστα μου. Να είσαι καλά. Θα τα ξαναπούμε. Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολλαπλά τα "κρατς".
      Ναι, ναι μακάρι να δεχθεί ο Ήρωας να περάσουμε τον χειμώνα στας Αθήνας!
      Όχι για μένα, για τις φουκαριάρες τις σκολόπεντρες!
      Γεια σου Μαρία Γ.!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Αρχικά, πάλι καλά που υπάρχουν ακόμα μέλισσες.
    Δεύτερον, κατσαρίδες να μην έχεις, δε θα μπορέσω διαφορετικά να σε επισκεφτώ.
    Τρίτον, απόλαυσε τη φύση και άσε το Σήφη (της γνωστής οικογενείας) να τα διώχνει τα γατιά. Είναι σπαστικά (εντάξει, όχι όλα. Μην τα βάζω στο ίδιο σακί).

    Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς. Είναι και κάτι μελίσσια ενός παραγωγού εδώ πιο κάτω.
      Κατσαρίδες δεν υπάρχουν, διότι είναι ερημιά εδώ και δεν υπάρχει αποχέτευση!
      Βασικά είμαι παιδί του τσιμέντου, αλλά προσπαθώ να απολαύσω ότι μπορώ!
      Κίσιζ Γιώτα Αρ!

      Διαγραφή
  7. Κοίτα να δεις τι τυχερή που είσαι τώρα Αρτίστα μου να έχεις εναλλακτικές...
    Καλοκαίρι στας εξοχάς, με όλο το ζωικό βασίλειο "παρεούλα"...και τις φιλενάδες να τρώτε και να πίνετε, και τον χειμώνα στο κλεινόν Άστυ, να χουχουλιάζετε που λέει και η Μαρία η Γ. από πάνω...
    Δες το θετικά μια ανανέωση θα την έχεις μέχρι να συνηθίσεις στην μια εγκατάσταση φιλενάδα, θα ετοιμάζεσαι για την επόμενη...έτσι για να περνάει η ώρα σου βρε αδερφέ!!🤣
    Δεν ξέρω από μέσα σου αν με βρίζεις ή χαίρεσαι για την περιπέτεια, πάντως όπως και να νιώθεις αγάπη μου εσύ κοίτα να είσαι καλά με ότι κάνεις...αυτό έχει σημασία και όχι τι γράφω εγώ...σου στέλνω αγκαλίτσα🤗 και αγάπη...🧡
    Καλό υπόλοιπο καλοκαιρακι να έχετε...🍉 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να δούμε; Θα τη δεχτεί αυτή τη λύση ο Ήρωας;
      Ή θα πλέκω κασκόλ, σκουφιά, γάντια και κουβέρτες για να βγάλουμε εδώ τον χειμώνα χωρίς θέρμανση;
      Να δεις που θα πάει ο Ήρωας να αγοράσει καμιά σόμπα Κουμτέλ και δεν θα πάμε επάνω και θα ξεχειμωνιάσουμε εδώ. Την έβαψα!
      Κίσιζ Ρουλάκι και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Μην ακους κανεναν απο τας πολεις.Μονο εγω σε καταλαβαινω που ζω στα εξοδας.Τι πικρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πίκρα δεν θα πει τίποτα...
      Ελπίζω να κρυώνει ο Ήρωας τον χειμώνα και να πάμε να ξεχειμωνιάσουμε στας Αθήνας!
      Μόνο μην πάει να πάρει τίποτα σόμπες, οπότε την κάτσαμε τη βάρκα!

      Διαγραφή

Για πες...

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.