Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Κάτι λέγαμε...

 

...προχθές με έναν φίλο μου στο τηλέφωνο, για τον Νίκο τον Καρούζο, τον Ναυπλιώτη ποιητή και μου ήρθε στο μυαλό ένα απόσπασμα από μια ιστορία-περιστατικό που είχα διαβάσει κάπου, κάποτε, δεν θυμάμαι πού, αλλά το έχω, με κάποιο ακατανόητο τρόπο, αποστηθίσει. 
Το παραθέτω: 

Κάποιος που έψαχνε για τη λέξη των λέξεων, τη λέξη που περιέχει τα πάντα και που μέσα της το σύμπαν ολόκληρο αιωρείται σαν κρεμαστός κήπος, εν ολίγοις τη Λέξη που ψάχνει κάθε ποιητής, συνάντησε ένα βράδυ στην ταβέρνα του Ντόλου τον Νίκο Καρούζο κι αφού ήπιαν μερικά ποτήρια και ήρθαν στο κέφι, του λέει σε έναν τόνο ξαφνικά επιτακτικό: 
"Ή μου αποκαλύπτεις τη Λέξη ή κόβω το κάπνισμα εδώ επί τόπου. Διάλεξε!". 
Ο Καρούζος, μοιραίως, βρέθηκε σε δύσκολη θέση. 
Τότε, για να τον ξεφορτωθεί κι αφού προσποιήθηκε ένα σύντομο δισταγμό, σκύβει και του λέει στ’ αυτί ψιθυριστά: 
"Η Λέξη είναι Κυριελέησον... Και τώρα δίνε του". 
Όπερ και εγένετο. 

Έχει γούστο τελικά να είναι αυτή η Λέξη...

32 σχόλια:

  1. Προφανώς και είναι το "Κύριελέησον" Η Λέξη και πάλι προφανέστατα για να μην έχει ελεηθεί ακόμα η ανθρωπότητα, είτε δεν την γνωρίζαμε, είτε την φανταζόμασταν και την αγνοούσαμε είτε δεν πιστεύαμε ότι μπορούμε να ελεηθούμε!

    ΑΦιλάκια και Κυριελέησον μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καρούζος χωρίς ποίημα δε γίνεται.

    Η ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ

    Πράγματι ἡ νύχτα μὲ συμφέρει.
    Πρῶτα-πρῶτα ἐλαττώνει τὶς φιλοδοξίες· ὕστερα
    διορθώνει τὶς σκέψεις· ἔπειτα
    συμμαζώνει τὴ θλίψη καὶ τὴν κάνει ὑποφερτότερη
    τὴ σιωπὴ μὲ σέβας ἀνατέμνει·
    ἐξαίρει τὴν ὄσφρηση μὰ προπάντων ἡ νύχτα περιζώνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το άφησα για την περίπτωση που περνούσες από εδώ.
      Και πέρασες.
      Κάτι ήξερα που δεν έβαλα ποίημα!

      Διαγραφή
  3. "τι άλλο από χτες;
    ο Ζώνεκρος"
    Κάτι ακόμα από αγαπημένο Καρούζο που εκφράζει απόλυτα τη διάθεση των ημερών.
    Την καλησπέρα μου Αρτίστα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κοίτα που Καρούζο δεν έχω κρατήσει στα χέρια μου Αρτίστα. Δυστυχώς.
    Όσον αφορά την ίδια τη λέξη, χμμμ τι να σου, είναι μια λέξη "πασπαρτού" θα έλεγα, όπως την ανατηζούσε ο ενδιαφερόμενος.
    Καλησπέρα καλή μου φίλη και πολλές ευχές μου να σας συνοδεύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη νομίζεις κι εγώ δεν τον ήξερα από παλιά.
      Ο συγχωρεμένος ο εκδότης για του οποίου την εφημερίδα εργαζόμουν μου τον συνέστησε.
      Καλό βράδυ κύριε Πιτ!

      Διαγραφή
  5. Για τον Καρουζο δυστυχως δεν ετυχε.Δεν το εχω και με την ποιηση οποτε ας πω το.Κυριε ελεησον μπας και με βοηθησει.Τα φιλια μου και την αγαπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε εγώ το έχω.
      Επτά-οκτώ ποιητές έχω ψάξει και τη Βίκυ τη Δερμάνη φυσικά.
      Κίσιζ Λίτσα Τ.!

      Διαγραφή
  6. Λες; Να ναι η λέξη; Και δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει γι αυτό και δεν μας ελεεί ο Κύριος;
    Πάντως δεν αποκλείεται και να είναι...για σκέψου το μεγάλη η σημασία της και το εύρος της χρήσης της
    Καλησπέρα Αρτίστα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια φορά είναι ότι πρέπει για τους καιρούς που διανύουμε!
      Καλό βράδυ Άννα Φλο!

      Διαγραφή
  7. Εγώ ξέρω ότι "το πολύ το Κυριελέησον το βαριέται κι ο παππάς"
    Απέναντι στο επερχόμενο άγνωστο και στη μη-βεβαιότητα, σωστός ο Καρούζος με το Κύριε ελέησον.
    Φιλιά Αρτίστα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ το έλεγε ο παππούς μου ο Κώστας αυτό!
      Με βρίσκεις σύμφωνη. Ειδικά σε μια πανδημία, φαντάζει πολύ σωστή αυτή η λέξη!
      Κίσιζ Αννίκα μου!

      Διαγραφή
  8. Πόσο εύστοχη η επιλογή τής εικόνας
    για την ανάρτησή σου!
    Δεν είναι η λέξη αλλά τι κρύβεται πίσω απο την λέξη..
    Ο ποιητής Καρούζος γνώριζε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, αλλά ήταν τελείως τυχαία η επιλογή.
      Από την άλλη, ίσως τη σκέφτηκε το ασυνείδητό μου!
      Σωστό και αυτό.
      Και σίγουρα πίσω από αυτή η λέξη θα μπορούσαν να κρύβονται πάρα πολλά!

      Διαγραφή
  9. Ενδιαφέρον! Η ανάρτησή σου μου θύμισε το διήγημα, επιστημονικής φαντασίας, "Τα 9 δις ονόματα του Θεού", του Άρθουρ Κλαρκ, με ζητούμενο το όνομα του Θεού, δηλαδή μιας λέξης και πάλι.

    Να είσαι Καλά,
    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι ποστάρω η αρτίστα; Χο χο χο!
      Μα να μην έχω διαβάσει καθόλου βιβλία επιστημονικής φαντασίας; Απλά σαν όνομα τον ξέρω τον Κλαρκ...
      Καλό βράδυ εξάδελφε!

      Διαγραφή
  10. δεν είναι η λέξη που φαντάστηκα, αλλά κανείς δεν ξέρει. ίσως και να είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. γαία, Κύριε, γάτα, γάλα, γάζα, ΓΑΔΑ, γάμα, ελέησον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γαία.
      Το "ι" μου διέφυγε.
      Όλες τις άλλες λέξεις τις βρήκα!
      Και το ήξερα ότι κάτι μου διαφεύγει...
      Σας ευχαριστώ Πουπερμίνα!

      Διαγραφή
  12. Κίνητρο ... έψαχνε ένα κίνητρο να κόψει το κάπνισμα και ο φίλος σου ένα κίνητρο για να βγει από τη δύσκολη θέση κλπ κλπ κλπ
    Η λέξη των λέξεων είναι "κίνητρο".
    πσσσ ζωγράφισα πάλι χαχαχαχαχα αυτό ήταν εξάλλου και το κίνητρο μου χαχαχαχαα
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μπορούσε να είναι το κίνητρο η Λέξη των λέξεων.
      Κίσιζ Μάνια.

      Διαγραφή
  13. Αυτή η λέξη πιστεύω πως είναι για τον καθένα διαφορετική!

    Πολύ εύστοχη η εικόνα σου!!!

    Τα φιλιά μου Αρτίστα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ωραίο το νόημα αυτής της ιστορίας να μας ελεήσει ο Θεός αυτό είναι το βασικότερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλώς σε βρήκα. Ελπίζω να σε βρίσκω καλά. Μετά από ένα διάλειμμα 4 μηνών , επέστρεψα και στη blogoγειτονιά μας και στο blog μου , με νέα ανάρτηση .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σωστός ο Καρούζος!!!!🌻Ευχομαι καλό μήνα από αυριο με υγεία και να μας φέρει όλα τα καλά.🌻

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.