Τρίτη 19 Μαρτίου 2019

Και εκεί που λες...

...ότι δεν συμβαίνει τίποτα το ευχάριστο, τίποτα το ξεχωριστό και ότι όλα είναι ίδια, έρχεται ο ταχυδρόμος, σου παραδίδει έναν μεγάλο φάκελο και σε διαψεύδει!
Βλέπω από πού έχει σταλεί και τον ανοίγω πάραυτα, με μεγάλη λαχτάρα, αδιαφορώντας για τα κομμάτια του χαρτιού που έπεφταν στο πάτωμα.


Και κράτησα στα χέρια μου το "εύσαρκο κάτι σαν φως"!


Τη νέα ποιητική συλλογή της Βίκυς Δερμάνη, που κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2018, από τις εκδόσεις ΑΩ. 
Και ανοίγω το βιβλίο και βλέπω την ιδιόχειρη αφιέρωση. 
Αλλά επειδή είναι πολύ προσωπική, δεν αφήνω να φανεί παρά μόνο η υπογραφή της Βίκυς. 


Το κλείνω και το ξανανοίγω σε μια τυχαία σελίδα και πέφτω επάνω της. 
Σε ποια; Στη Φεβρωνία. Όχι βέβαια στη συχωρεμένη θεία Φεβρωνία, αλλά σε αυτήν της Βίκυς της Δερμάνη, που ουδεμία σχέση έχει με την εκλιπούσα.


Αμέσως παίρνω τη Βίκυ τηλέφωνο και μετά από μία αρκετά μεγάλης χρονικής διάρκειας συνομιλία, όπως ήταν φυσικό, παράτησα τα πάντα για αργότερα και ξεκίνησα την ανάγνωση. 
Γιατί το βρίσκω απολύτως φυσιολογικό να προτιμά κάποιος να είναι με τη Μαρία, τον Γιώργο, την Άννα, τον Αντώνη, τη Ρενάτα και τη Φεβρωνία, παρά να φτιάχνει φάβα, με κίνδυνο μάλιστα να την κάψει. 
Κι ας έχουν όλοι αυτοί τα παράθυρα μισόκλειστα ή σφαλιστά. 
Γιατί παντού υπάρχουν παράθυρα. 
Σε όλα τα ποιήματα (σ.σ. που θα τολμούσα να τα χαρακτηρίσω ως ποιητικές πρόζες), εκτός από ένα, που θα πω πιο κάτω. 
Άλλωστε έπρεπε να κρατήσω το δικό μου εθιμοτυπικό. Να βρω αμέσως ποιο από όλα θα χρίσω ως το πιο αγαπημένο μου αυτής της συλλογής. Έτσι έχω κάνει με όλα τα βιβλία της Βίκυς. 
Και το βρήκα. 
Είναι Αυτή! 


Που κάποτε την έλεγαν Ηλέκτρα. 


Είναι Αυτή, που το ποίημα της δεν έχει παράθυρο. 
Και είναι τόσα, μα τόσα τα συναισθήματα που με μοναδικό τρόπο στα γεννά η ποίηση της Βίκυς. 
Και είναι κρίμα που δεν έχω την ευχέρεια να μετατρέπω τα συναισθήματά μου σε λέξεις για να τα περιγράψω. Ποτέ δεν το έχω καταφέρει. Ποτέ δεν έμαθα να το κάνω. 
Ευτυχώς όμως, βρήκα εδώ κάτι που έχει γραφτεί για το βιβλίο και που συμφωνώ με τα γραφόμενα και που μπορεί κανείς διαβάζοντάς το να πάρει μια ιδέα. 
Το μόνο που έχω να πω είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Βίκυ. 
Όχι μόνο γιατί μου χάρισε την καινούργια της συλλογή, αλλά και επειδή είναι αυτή που είναι, επειδή γράφει όπως γράφει, επειδή είναι φίλη μου.

44 σχόλια:

  1. Τι όμορφη αναφορά και παρουσίαση στο βιβλίο της Βίκυς. Μπράβο της και εύχομαι ακόμα το βιβλίο της, να ταξιδεύει και να καταλήγει σε διψασμένα για ποίηση, μάτια και ψυχές!
    Καλή σου μέρα Αρτίστα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιλ μερσί!
      Είμαι σίγουρη για την καλή πορεία του βιβλίου, διότι πρόκειται για μια εξαιρετική συλλογή, θα το ξαναπώ ανερυθρίαστα, με ποιητικές πρόζες.
      Κίσιζ και καλημέρα Μαρίνα!

      Διαγραφή
  2. Αρτιστούλα μου, είσαι φίλη καλή, αυτό μου έβγαλε όλη αυτή η πολύ ωραία παρουσίαση.
    Είδες η Βίκυ;
    Και Φεβρωνία!!!
    Τρέχω στο blog της να τη γνωρίσω.

    Καλημερούδια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρωτίστως είναι φίλη καλή. Η Βίκυ.
      Όσο για τη Φεβρωνία, ήταν μια έκπληξη και κρίμα που δεν το είχα διαβάσει όσο ζούσε η θεία, διότι θα της έλεγα πως, τάχα μου, ήταν αφιερωμένο σ' εκείνη και θα ψήλωνε τουλάχιστον άλλους 20 πόντους!
      Αν και δεν υπάρχει κάτι κοινό μεταξύ τους.
      Η Βίκυ γράφει για τη Φεβρωνία της:
      "Χωρίς καμιάν υπερβολή, χωρίς ακρότητα καμία ζούσε η Φεβρωνία εύτακτη τη σαπισμένη της ζωή", πράγμα που ουδόλως ίσχυε για τη συχωρεμένη.
      Ναι, να πας, γιατί αξίζει τον κόπο να τη γνωρίσεις!
      Καλημέρα Φις Άι!

      Διαγραφή
  3. Μια παρουσίαση καρδιάς.
    Δεν χρειάζεται να πεις παραπάνω Αρτίστα μου.
    Τα είπες όλα με το δικό σου μοναδικό τρόπο.
    Καλοτάξιδο το βιβλίο της φιλενάδας σου που απ'ό,τι διάβασα αξίζει πολλά.
    Καλημέρα και στις δυο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει, δεν το λες και παρουσίαση αυτό, απλώς μια μικρή καταγραφή της έλευσης του δώρου είναι!
      Όμως κι αυτή είναι, όντως, γραμμένη από καρδιάς.
      Ναι, αξίζει πολλά.
      Και έχω παρατηρήσει, επειδή τη διαβάζω από τότε που εξέδωσε το πρώτο της βιβλίο, ότι κάθε καινούργια συλλογή είναι ακόμα καλύτερη από την προηγούμενη.
      Καλημέρα Μαρία Γ. και μιλ μερσί!

      Διαγραφή
  4. Μου άρεσε ο τρόπος που παρουσίασες το βιβλίο της Βίκυς και εύχομαι να είναι καλοτάξιδο!
    Και το βιβλίο με τα ποιήματα της, αποκτά άλλη αξία όταν διαβάζοντας το δεν καις την φάβα!
    Πολλά και τα ηλιόλουστα ΑΦιλάκια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ μαγισσούλα μου!
      Η αλήθεια είναι ότι η φάβα είχε τεράστια επιτυχία!
      Βέβαια στο τσακ την πρόλαβα να μην καεί, γιατί η αλήθεια είναι ότι το διάβασμα με είχε απορροφήσει τελείως, αλλά ευτυχώς ήλθε ο από μηχανής θεός Ήρωας και με ρώτησε "Βράζεις κάτι;" και έτσι τη θυμήθηκα τη φάβα και την έσωσα!
      Κίσιζ Άιναφετς και πάλι μιλ μερσί!

      Διαγραφή
  5. Πόσο γνωστό και αυτό το, "τι μυρίζει;" και συνήθως όταν είναι πολύ αργά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μία ακόμα αγαπημένη μας στα μονοπάτια της δημιουργίας. Εδώ και καιρό. Η Βίκυ δεν χρειάζεται συστάσεις. Γνωρίζουμε την ποιότητα της δουλειάς, τη δύναμη της έκφρασής της.
    Σαν μπαίνουμε στο προσωπικό της ιστολόγιο νιώθουμε το δέος να μας αγγίζει, να μας συνοδεύει σε κάθε ανάγνωση των στίχων της.
    Αρτίστα μου, καλόδεχτο το νέο της βιβλίο. Την νέα της δημιουργία.
    Καλοτάξιδη να είναι και εσύ πάντα καλόδεχτη σε τέτοιες αγαπημένες φιλίες.
    Καλησπέρα Αρτίστα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω ναι!
      Χρόνια τώρα τη διαβάζουμε!
      Και είμαι ευτυχής που ήλθαν έτσι τα πράγματα και γνωριστήκαμε εκ του σύνεγγυς και έχουμε φτιάξει κάποιες μικρές αναμνήσεις μαζί.
      Και ελπίζω να μας δοθεί η ευκαιρία να φτιάξουμε κι άλλες στο μέλλον!
      Μιλ μερσί!
      Καλημέρα κύριε Πιτ μου!

      Διαγραφή
  7. Ποιος σε μεγάλωσε με την ιδέα πως δεν μπορείς να εκφράσεις με λέξεις συναισθήματα? Δεν είναι αλήθεια και το ξέρεις, απλώς σε κάτι τέτοιες στιγμές παύεις να είσαι μόνο ο ταχυδρόμος αλλά γίνεσαι και παραλήπτης. Νιώθεις και πίστεψέ με φαίνεται.
    Περήφανη για την φίλη σου και απ όσο διάβασα δικαίως :)
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μητέρα Θεοδοσία!
      Προφανώς δεν ήταν της τάξεώς της αυτές οι συμπεριφορές!
      Και η φιλόλογος στο Γυμνάσιο, έπαιξε κι αυτή το ρόλο της!
      Πάντως ναι, νιώθω και μου φαίνεται.
      Ειδικά όταν με έχει κάποιος απέναντί του, μου φαίνεται!
      Όντως είμαι περήφανη για τη Βίκυ, πρωτίστως επειδή είναι αυτή που είναι ως χαρακτήρας και μετά για όλα τα υπόλοιπα!
      Κίσιζ Μάνια!

      Διαγραφή
  8. Μου θυμίζεις εμένα όταν έχω παραγγείλει βιβλία! (Μόνο που, εδώ, ο ταχυδρόμος δε φτάνει στο σπίτι... πρέπει να τον βρεις!). Χαίρομαι με τη χαρά σου και εύχομαι καλοτάξιδο το βιβλίο της φίλης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι, πώς να ανέβει ο άνθρωπος τις ανηφόρες!
      Μα δεν είναι υπέροχο να σου έρχονται βιβλία; Είναι!
      Ειδικά όταν τα έχει γράψει αγαπημένο σου πρόσωπο!
      Μιλ μερσί Όλγα!

      Διαγραφή
    2. Υπέροχο! (Αν καταλάβαιναν κι από τα βιβλιοπωλεία πως δεν υπάρχει λόγος να χρεωνομαι "πορτ α πορτ"!)
      Όλα καλά;;
      (Εντελώς άσχετο: Για πρώτη φορά στη ζωή μου, μ'έπιασε και δοκίμασα στρειδοειδες στο τσιπουραδικο! Ο Τσέχωφ ευθύνεται άραγε ή ο καπετάνιος;)

      Διαγραφή
    3. Συμπάθα με που άργησα να απαντήσω, αλλά είχα πάρει τους δρόμους και έκανα μια ενδελεχή έρευνα αγοράς προϊόντων ακράτειας δια τη μητέρα και δεν πρόκανα!
      Οπότε, όπως καταλαβαίνεις, περάσαμε σε άλλο επίπεδο, άρα όλα όχι και τόσο καλά!
      Ο Τσέχωφ ευθύνεται!

      Διαγραφή
  9. (Για να σοβαρευόμαστε τώρα..)

    Συγκινητικό το όλον και ίσως περισσότερο αυτό που κρύβει η πιο καλλιτεχνική μουτζούρα που έχω δει, στην τρίτη φωτογραφία.

    Μ' άρεσαν οι λίγες φράσεις που έκλεψα από τις υπόλοιπες φωτογραφίες - η μόνη μουτζούρα που είχαν αυτές ήταν η θλίψη που (δεν) κρυβόταν στις γραμμές τους - και μ' άρεσε ότι το όρισες ως ποιητική πρόζα. Κι εγώ έτσι το διάβασα.

    Επί τη ευκαιρία, να πω ότι και τώρα και αρκετές άλλες φορές στο παρελθόν που διαβάζω να γράφεις ότι "εγώ δεν μπορώ να γραφ.. " κλπκλπ τα ακούω απολύτως βερεσέ και παραμύθια για να περνά η ώρα (λινκ) (βλ. επίσης και σχόλιο Μάνιας - ..υπεράνω)

    ΥΓ. Ο ταχυδρόμος δεν πέθανε. Και πολλά άλλα, επίσης. :-)

    ΥΓ2. Σ' αφήνω τώρα. Έχεις να σκουπίσεις και το χαρτομάνι - φύλλο φτερό τον έκανες το φάκελο από την αδημονία σου κι εσύ, ρε παιδί μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. (Γιατί; Πότε δεν ήμασταν σοβαροί;)

      Σαν αρτίστα δεν θα μπορούσα να βάλω μια οποιαδήποτε μουτζούρα!
      Και την έβαλα ακριβώς για να κρατήσω τη συγκίνηση μόνο για μένα!
      Ναι, είμαι απίστευτα καλοσυνάτη!

      Είμαι σίγουρη ότι οποιαδήποτε συλλογή της Βίκυς πέσει στα χέρια σας, θα σας αρέσει.
      Σας συστήνω μια επίσκεψη στο ιστολόγιό της, για να διαβάσετε κι άλλα πολλά!
      Η θλίψη και το μαύρο είναι το κύριο γνώρισμα της ποιήτριας.
      Άλλωστε, θεωρώ, μέσα στη θλίψη κρύβεται η ποίηση.
      Και υπάρχει άφθονη στα ποιήματα της Βίκυς.
      Όμως, αν δει κάποιος από απόσταση τα γραφόμενά της, θα δει ότι μπορεί να ξεκινούν με το μαύρο του πένθους, αλλά κάπου λίγο-λίγο ξανοίγει το χρώμα.
      Ή, τουλάχιστον, έτσι το αντιλαμβάνομαι.
      Και όπως γράφει και η ίδια στους "Συνταξιδιώτες" από τη συλλογή της Πικροί ως άψινθος καρποί, αν δεν με απατά η μνήμη μου:
      "Το φως και το σκοτάδι
      πάντα σφιχτά αγκαλιάζονται
      σε τούτο το ταξίδι".

      Ναι, θεωρώ ότι δεν γράφω με την έννοια ότι δεν δημιουργώ λογοτεχνήματα. Νουβέλες, διηγήματα και τα συναφή!
      Γράφω σημειώματα.
      Από την άλλη, μπορεί να το λέω κι έτσι για να περνά η ώρα!
      Μιλ μερσί ένιγουέη!

      ΥΓ. Ταχυδρόμε ζεις, εσύ μας οδηγείς!

      ΥΓ2. Να σκουπίσω;
      Εγώ;
      Σας παρακαλώ... Δεν θα 'θελα...
      Κι ο Ήρωας τι θα κάνει;

      Διαγραφή
  10. Πόσο συγκινητικά όμορφη η παρουσίασή σου!
    Εύχομαι να είναι καλοτάξιδο κι αυτό και όλα τα βιβλία της Βίκυς!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιλ μερσί Μεμαρία!
      Θα αγαπηθεί πολύ κι αυτή η συλλογή της, είμαι σίγουρη!
      Κίσιζ δίαρ και χαβ ε νάις γουίκ γιου του!

      Διαγραφή
  11. Με εβαλες σε πειρασμο και διαβασα πολλες απο τις αναρτησεις της.πραγματικα μιλανε στην καρδια.Αρτιστα μου τυχερη που εχεις μια τετοια φιλη.Καλοταξιδο να ειναι το βιβλιο της.φιλια σε εσενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ πολύ χαίρομαι που πήγες από το ιστολόγιό της!
      Πράγματι, είμαι τυχερή η καταφρονεμένη αρτίστα που την έχω φίλη! Μα είναι πολύ καλό παιδί η Βίκυ!
      Μιλ μερσί!
      Κίσιζ Λίτσα Τ.!

      Διαγραφή
  12. Την Βικυ την ηξερα απο πολύ παλια η γραφη της απο τοτε ιδιαίτερη και γεματη συναισθημα αρτίστα μου δεν ηξερα οτι ειχε βγαλει βιβλιο ..και το ότι σου ήρθε με την αγαπη της δωρακι να το απολαύσεις να σε συντροφευει και να γεμιζει τις ωρες σου φιλεναδα.. πηγα και απο Της Βικυς και διαβασα τις σκεψης της..και της ψυχης της τα συναισθηματα.. !
    Να είστε καλα και οι δυο ..την αγαπη μου παντα φιλεναδα.. φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμπάθα με που άργησα να απαντήσω, αλλά είχα πάρει τους δρόμους και έκανα μια ενδελεχή έρευνα αγοράς προϊόντων ακράτειας δια τη μητέρα και δεν πρόκανα!
      Ναι, το ξέρω ότι την ξέρεις τη Βίκυ από παλιά.
      Συναντιόσασταν και στο παλιό μου βλογ.
      Μιλ μερσί !
      Κίσιζ Ρουλάκι!

      Διαγραφή
  13. Παρα πολυ ωραία παρουσίαση, Αρτίστα μου! Στην ανάρτηση σου αυτη ειναι διάχυτο το συναίσθημα που σου προκάλεσε αυτή η συλλογή. Την καλησπέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμπάθα με που άργησα να απαντήσω, αλλά είχα πάρει τους δρόμους και έκανα μια ενδελεχή έρευνα αγοράς προϊόντων ακράτειας δια τη μητέρα και δεν πρόκανα!
      Η αλήθεια είναι ότι πολλά ποιήματα από αυτή τη συλλογή με συνεκίνησαν και αυτό βγήκε προς τα έξω!
      Καλημέρα και μιλ μερσί Δραστήρια!

      Διαγραφή
  14. Τι καλύτερο να περάσεις τη μέρα σου μέσα σε ένα βιβλίο!!!
    Την καλύτερη δουλειά έκανες που τα παρατήσες όλα και το απολαυσες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμπάθα με που άργησα να απαντήσω, αλλά είχα πάρει τους δρόμους και έκανα μια ενδελεχή έρευνα αγοράς προϊόντων ακράτειας δια τη μητέρα και δεν πρόκανα!
      Αχ ναι, χαίρομαι που καταλαβαινόμαστε!
      Εν τω μεταξύ δεν θέλω και πολύ για να παρατήσω τα οικιακά ή τα μαγειρέματα, για κάτι άλλο που μου αρέσει πιο πολύ! 😁

      Διαγραφή
  15. Απαντήσεις
    1. Συμπάθα με που άργησα να απαντήσω, αλλά είχα πάρει τους δρόμους και έκανα μια ενδελεχή έρευνα αγοράς προϊόντων ακράτειας δια τη μητέρα και δεν πρόκανα!
      Ευχαριστώ πολύ Δελφινάκι!

      Διαγραφή
  16. Το καλύτερο δώρο είναι πάντα ένα βιβλίο κι αν προέρχεται κι από φίλο , ακόμα καλύτερο .
    Αφού γλύτωσε η φάβα, υπάρχει ελπίδα σ αυτό το σπίτι 🤣🤣🤣🤣
    Αν θέλετε κι άλλα χαρτάκια στο πάτωμα μπορώ να σας στείλω την Ιωάννα μας.
    Η ειδικότητά της😂😂😂😂😂
    Πάω να γνωρίσω την Βίκυ.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμπάθα με που άργησα να απαντήσω, αλλά είχα πάρει τους δρόμους και έκανα μια ενδελεχή έρευνα αγοράς προϊόντων ακράτειας δια τη μητέρα και δεν πρόκανα!
      Θα συμφωνήσω!
      Ανέκαθεν για μένα τα βιβλία και τα βινύλια ήταν τα καλύτερα δώρα που θα μπορούσε να μου κάνει κάποιος!
      Άσε με κι είμαι να σκάσω! Νομίζω ότι έχω χάσει την ικανότητά μου στο κάψιμο φαγητών! Φοβάμαι ότι το ταλέντο μου σ’ αυτόν τον τομέα θα εξαφανιστεί και τι θα κάνω! Κάποιος με μάτιασε θαρρώ! 😁 😁 😁
      Αμέ να τη στείλεις! Έχουμε κι ένα Γιωργάκη, τριών ετών, παιδί ανιψιού που κάνει κι αυτός χαρτάκια και θα κάνουν καλή παρέα με την Ιωάννα!
      Ναι, αξίζει να τη γνωρίσεις τη Βίκυ! Θα σου αρέσει!
      Κίσιζ Ρένα Χριστοδούλου!

      Διαγραφή
  17. Κάθε βιβλίο χαρά!Διπλή όταν πρόκειται για ποίηση. Τριπλή όταν έρχεται από άνθρωπο αγαπημένο. Έρρωσο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι!
      Τριπλή ήταν η χαρά μου!
      Να είσαι πάντα καλά Ούτις/Ολίγιστε!🌸

      Διαγραφή
  18. Να το χαρείς το βιβλίο, Αρτίστα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ χάρηκα που το βιβλίο-δώρο σου έφτιαξε τη μέρα!
    Δε γνωρίζω τη Βίκυ, μου έδωσες όμως την ευκαιρία να τη μάθω.
    Καλούς ανέμους να έχει το "εύσαρκο κάτι σαν φως".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα τα βιβλία μου φτιάχνουν τη μέρα!
      Α ναι, θα σου αρέσει η Βίκυ!
      Μιλ μερσί!

      Διαγραφή
  20. Και πριν από λίγο διάβαζα τη Διονυσία και σφάχτηκε η καρδιά μου άσε που μου θύμισες ότι πρέπει να στηρίξω κι εγώ Βίκυ όταν αξιωθώ να πάω για βιβλιοαγορές. Πέθανε όμως η θεία; Έχασα επεισόδια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, τη χάσαμε την Πρωτοχρονιά τη νύχτα.
      Είχα αναφερθεί εδώ: http://artistatouvwvou.blogspot.com/2019/01/blog-post_8.html

      Διαγραφή

Για πες...

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.